Animovaná, nebo hraná reklama?

O peníze jde vždy až v první řadě!

S touto větou si lze tapetovat koberec skoro v každé firmě. Proto jsme připravili článek kde naleznete ukázkovou kalkulaci a srovnání na animované video a hraný reklamní spot.

Začněme obecným rozborem klienta a jeho potřeb.

Pro naší ukázku budeme mluvit o firmě (na přání klienta neuveřejňujeme název), ve které se správně rozhodli vydat cestou videomarketingu.

Firma se zabývá prodejem doplňků stravy na svém e-shopu.

Účel reklamy:

  1. zvýšení povědomí o značce (E-shopu)
  2. představení produktového sortimentu
  3. odlišit se od konkurence

Reklamní kamerový spot pro účely použití na Českém internetu (Facebook, Youtube,  Stream, Spotify apod)

Technika zpracování: kamera

Cena: 100 000 Kč (s hercem a interiéry)

Preprodukce:

  • námět – 4000 Kč
  • Výběr lokace (Google Earth pro exteriéry, Airbnb na interiéry)  – 2000 Kč

Produkce:

  • Technika: Kamera + Stativ/slider + Světla – 12 000 Kč
  • Režie – 13 000 Kč
  • Produkce – 9000 Kč
  • Kameraman – 12000 Kč
  • Asistent kamery – 8000 Kč
  • Maskér – 5000 Kč

Postprodukce:

  • Střih + barevné korekce – 13 000 Kč
  • Zvuková postprodukce – 6 000 Kč
  • Hudba (licence) – 10 000 Kč

Ostatní náklady:

  • Jídlo, pohonné hmoty apod – 6 000 Kč
kamera
  • Námět
  • Výběr lokace
  • Pronájem techniky
  • Režie
  • Produkce
  • Kameraman
  • Asistent kamery
  • Maskér/ka
  • Střih + barevné korekce
  • Zvuková postprodukce
  • Hudba - licence
  • Ostatní náklady

Oranžová:Preprodukce
Modrá: Produkce
Zelená: Postprodukce
Fialová: Ostatní náklady

Animovaný reklamní spot pro stejné účely použití na Českém internetu (Facebook, Youtube,  Stream, Spotify apod)

Technika zpracování: 2D animace

Cena: 60 000 Kč

Proces výroby:

  • Konzultace s klientem (schůzky, telefonáty, e-maily), námět na reklamu – 10 000 Kč
  • Podrobný scénář + storyboard  – 8 000 Kč
  • Namluvení komentáře (voiceover) – 6 000
  • Licence na hudební stopu + zvuková postprodukce – 5 000 Kč
  • Tvorba samotné animace – 28 000 Kč
  • Finální úpravy- 3 000 Kč
  • Námět
  • Scénář
  • Hlas moderátora
  • Hudba
  • Animace
  • Finální úpravy

Oranžová:Námět, scénář + přípravy
Modrá: Voiceover + hudba
Zelená: Tvorba animace
Fialová: Finální úpravy

Shrnutí: v jednoduchosti je síla.

Díky tvorbě animovaného videa vznikne méně finančních nákladů spojených s lidskou prací. Není zapotřebí obstarávat techniku, herce, hledat interiéry a exteriéry, kameramany, asistenty, maskéry apod.

Z těchto rozepsaných kalkulací jednoznačně vyplývá, že tvorba animovaného reklamního spotu je mnohem rychlejší a cenově přijatelnější variantou. Nehledě na to, že nás nelimitují herecké výkony, zalidněná externí místa při natáčení, nebo náročná  koordinace lidí při natáčení.

Tyto ukázkové kalkulace jsou tvořeny z vlastních zkušeností na reálných projektech. Kvůli zachování tajemství ohledně finančních nákladů nebudeme zveřejňovat konkrétní firmy, nebo projekty.